Hoe te handelen als u een klacht of melding heeft ?
Mocht u een klacht of melding willen maken is het van belang te bepalen wie precies verantwoordelijk is voor dat deel waar u de klacht/melding voor wilt maken. In het algemeen geldt dat alles in en aan vastgoed, verantwoordelijkheid is van Vesteda; alles omtrent de binnentuin en de openbare weg is, doorgaans, verantwoordelijkheid van de Gemeente Maastricht.
Voor de 1e-lijns klachten afhandeling, in en aan vastgoed, is Vesteda verantwoordelijk. Klachten en/of meldingen kunt u zelf maken via de website van Vesteda:
Als u hiervoor (nog) geen login gegevens heeft, kunt u zich op deze plek ook registreren. De ervaring leert dat Vesteda, doorgaans, hier vlot op reageert en uw melding in behandeling zal nemen.
Nadat hier is ingelogd, kunt u kiezen om een nieuwe melding te maken of u kunt uw reeds bestaande melding bekijken. U kunt op deze pagina ook zien wat er, recent, nog meer, door andere huurders, is gemeld.
Voor zaken betreffende de binnentuin en openbare weg, is de gemeente Maastricht verantwoordelijk. U kunt dat melden op onderstaande website van de gemeente Maastricht:
Cortile Huurders Belangen Commissie kan eventueel een rol spelen in het geval een melding niet naar tevredenheid van de huurder wordt opgelost. Wij zullen dan met Vesteda contact op nemen om te zien hoe we kunnen helpen.